Toiminta

Suomen videovaikuttajat on eri verkkoalustojen videontekijöistä koostuva (esim. YouTube, TikTok ja Twitch), videokulttuurin etua ajava yhdistys. Järjestämme tapahtumia tämän tavoitteen edistämiseksi niin pienessä mittakaavassa (illanistujaiset, workshopit, puhujakeikat) kuin stadion-mittakaavassa (Tubecon). Toimimme myös lainsäätäjien suuntaan tekijänoikeuslakien muuttamiseksi videokulttuuria paremmin palvelevaan suuntaan. Jaamme tietoa sekä videontekijöille, vaikuttajille että medialle ja yrityksille. Luomme yksilöille mahdollisuuksia kasvaa sekä osaamisessa että taloudellisesti tubettajana ja yrityksille sekä organisaatiolle mahdollisuuksia hyödyntää vaikuttajia omassa toiminnassaan.

Säännöissä yhdistyksen tehtäväksi on määritelty:

1. Edistää videovaikuttajien yhteisöllisyyttä sekä keskenään että heidän seuraajiensa kanssa.
  2. Toimia videovaikuttajien edunvalvojana.
  3. Tukea luovuutta, uuden oppimista ja videovaikuttajien itseilmaisua.
  4. Edistää videovaikuttajien näkyvyyttä ja ansaintamahdollisuuksia.
  5. Edistää videokulttuuria ja mediakasvatusta.
  6. Tehdä nuorisotyötä.
  7. Toimia kaikenikäisten videovaikuttajien eduksi.
  8. Puolustaa kaikkien ihmisarvoa ja tasavertaisuutta sekä kehittää kunnioittavaa kulttuuria videovaikuttajien ja heidän seuraajiensa parissa.
  9. Aktivoida kansalaisia ja päättäjiä edellä mainittujen tarkoitusten toteuttamiseksi.

Yhdistyksen tarkemmat säännöt löydät täältä.

Suomen videovaikuttajat tiedottaa käyttämällä seuraavia väyliä:

• Yhdistyksen nettisivut
  • Lehdistötiedotteet
  • Suomen videovaikuttajat -Youtube-kanava
  • Suomen videovaikuttajat ry -facebook-sivu
  • Suomen videovaikuttajat ry:n jäsenet -Facebook-sivu (vain jäsenille)
  • Discord-kanava (vain jäsenille)
  • Sähköposti (vain jäsenille)